دانلود تحقيق در مورد سامانه TCS
با دانلود تحقيق در مورد سامانه TCS در خدمت شما عزيزان هستيم.اين تحقيق سامانه TCS را با فرمت word و قابل ويرايش و با قيمت بسيار مناسب براي شما قرار داديم.جهت دانلود تحقيق سامانه TCS ادامه مطالب را بخوانيد.
نام فايل:تحقيق در مورد سامانه TCS
فرمت فايل:word و قابل ويرايش
تعداد صفحات فايل:4 صفحه
قسمتي از فايل:
درباره سامانه TCS بيشتربدانيم :
قابليت كنترل خودرو در شرايط خاص حتي براي رانندگان حرفه اي مي تواند درد سر ساز باشد چرا كه مهارت در رانندگي تنها فاكتور تعيين كننده براي رهايي يافتن از مهلكه نيست از اين رو خودرو سازان تلاش ميكنند با بالا بردن ضريب امنيتي محصولاتشان بوسيله سامانه هاي هوشمند تا حدي از خطرات احتمالي پيشگيري كنند. شروع عصر حكم راني سامانه هاي هوشمند بر فرامين راننده را ميتوان از زمان تولد ABS دانست، سيستمي كه در مراحل بعدي مكمل كار سامانه هايي از قبيل TCS , ESP , EBD , ABA ... شد .هرزگشتن چرخهاي متحرك در هنگام حركت بر روي سطوح يخ زده از مشكلاتي است كه بيشتر رانندگان آنرا تجربه كرده اند، مشابه همين مشكل در مورد اتومبيلهايي با موتورهاي قوي حتي بر روي سطوح خشك نيز وجود دارد.راه حلي كه از گذشته به منظور جلوگيري از هرزگردي چرخهاي اتومبيلهايي كه نيروي خروجي ديفرانسيل آنها زياد است استفاده مي شود، ديفرانسيل هاي limited slip differential LSD ميباشد.به زبان ساده در خودروهاي تك ديفرانسيل معمولي (ديفرانسيل آزاد) كه گشتاور به هر دو چرخ منتقل ميشود اگر يكي از چرخهاي متحرك تماسي با سطح زمين نداشته باشد ويا بر روي سطوح يخ زده قرار گيرد ،آن چرخ آزادنه مي چرخد و چرخ ديگربر روي زمين خشك در حالت سكون قرار ميگيرد. در نتيجه خودرو ثابت ميماند .سكون چرخ دوم به اين دليل است كه، به چرخي كه اصطكاك بيشتري دارد گشتاور كمتري منتقل ميشود و اين ايراد اصلي ديفرانسيل هاي آزاد مي باشد.ولي در صورت وجود ديفرانسيل LSDگشتاور لازم جهت به حركت در آوردن چرخ ثابت به آن منتقل مي شود و در نتيجه خودرو ميتواند به حركت خود ادامه دهد در واقع تقسيم گشتاور بين هر يك از چرخ ها با توجه به ميزان نيروي اصطحكا ك آنها با سطح جاده مي باشد (هر چه نيروي اصطكاك كمتر گشتاور دريافتي هم كمتر).